Çalışma ortamındaki en kötü şey

#1

Bir mühendis ya da mimarın çalıştığı fiziksel ortamdaki en kötü şey ne olabilir?

Geçtiğimiz haftalarda gittiğim atölyede soğuk epey bezdirdi beni. Termometre -14, hissedilen -18 dereceydi. Neyse ki sürekli çalıştığım bir lokasyon değil, arada bir gitmek zorundayım.
Bu bot dondurucu soğuk tecrübesinden sonra aklıma takıldı, daha kötü ne olabilir acaba :thinking:

Mesela sürekli çalıştığım ofiste sandalye ve masalar ergonomik açıdan baya iyi. Günümün çoğunu geçirdiğim bu eşyalar rahatsızlık verici olsa gerçekten kötü olurdu.
Açık ofis diye tabir edilen tipte bir yerde çalışıyorum çoğunlukla. Mesela çok gürültülü bi yer olması da kötü olabilirdi.

Sizin çalıştığınız yerlerde ne gibi kötü fiziksel koşullar var?

#2

Müşteri lokasyonunda çalışıyorum ve çalıştığım odalar çoğunlukla penceresiz, arada bi yerde ve basık tavanlı oluyor. Öğlen itibariyle ciddi bir havasızlık ve çalışan sayısına bağlı olarak koku basıyor odayı. Temiz havanın olmadığı, kötü kokan bir yerde çalışmak bence çok kötü.

2 Likes
#3

Temiz hava aslinda en dogal hakkimiZ. Plazalarin bir cogunda ayni sorun var. Normalde kisi basina 6 m3/ saat olmasi gereken temiz hava hakki (insanca yasam icin gerekli hava) bir cok plazada 4m3/saatin altinda. Ustelik 2 nin altinda olanlari bile mevcut. Bakim onarimlarini yaptigim icin biliyorum. Bu sorun kimi zaman bas agrisi seklinde kimi zaman ise kotu ve basik koku seklinde ifade ediliyor. Oysa sorun o gokdelenleri yani binlerce ton molozu ustuste diken akilin havalandirma projesinden tasarruf etmesi ve insan yasamini hice saymasidir. Plaza calisanlarinda ise disari cikip sigara icenler mi yoksa icerde sinir sistemini havasiz calistiranlar mi daha saglikli oluyor emin degilim.

5 Likes
#4

Sigara açısından düşünmemiştim hiç, çok mantıklı :) Peki termometre falan gibi cihazlar var mıdırı acaba, temiz havayı ölçen? Odaya asıcam

1 Like
#5

Bildigim kadariyla termometre sicakligi ölcüyor. Reklam gibi olmasin ama söyle bi link gördüm:

#6

Bulaşık yıkamak
Çay servisi yapmak
Para yatırıp para çekmek

mimar🤔
???

5 Likes
#7

1- Hapishane gibi tel orgulerle cevrili sigara icme ya da dinlenme alani
2- fabrika girislerindeki turnikeler! Kart basmadan girip cikamayalim diye ve uzerinden atlanmasin diye 2 metre yapilmis olan sinir bozucu sey

2 Likes
#8

kendisi yazıp noktalamak istiyorum.

5 Likes
#9

Masa ve sandalyelerin uzun süre masa başında çalışmaya uygun olmaması. Şantiye olduğu için ofis konforu yokmus…

1 Like